Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Den utvecklade teknologin - mobila applikationer för mäklare

Av Elham Romal - 16 september 2014 08:54

Jag vill börja bloggandet med att skriva om hur dagens mäklare använder teknologin och olika applikationer för att kunna genomföra sitt arbete. 


Då tekniken utvecklas och allt fler människor i olika åldrar använder sig av teknikens tjänster så måste även mäklarna anpassa sina tjänster och marknadförings vägar genom applikationer. Man som mäklare måste helt enkelt hänga med i utvecklingen. 


Idag finns det mobila applikationer för de populärate mäkartjänsterna, så som, hemnet,, blocket bostad mfl. Dessa finns både till operativsystemen Android samt Ios. För operativsystemet Ios så finns Hemnet applikationen för både Ipad och Iphone.

En mycket bra funktion  för Hemnets applikation är att man kan rita ut et eget område på kartan och då får man fram de fastigheterna som är till salu för just det specifika området. 

Det går såklart även att söka på område, kommun, eller gata och då får man fram de hus och lägenheter som är till salu. 


Mer om Hemnets applikation för Ipad och Iphone kan läsas under http://www.hemnet.se/om/press#


Mäklare kan idag nå mycket stora framgång genom att använda sig av den nya generationens teknik, som t.ex applikationer.  



När man idag är hemma hos en kund för att värdra och presentera hur en frsäljning går till så visar man idag all meterial i papper. Med hjälp av utvecklingen så tror jag att man härnäst kommer visa all information direkt till kuden digitalt, via Ipad. Ipaden och dennes tjänster i applikationen gör arbetet för mäklaren så mycket enklare och det blir även mindre papper vilket ger positivt r miljöhänsyn.


Här visar jag ett mycket intressnt klipp om hur den nya tekniken kommer förändra och förbättra mäklarens arbete. 


 














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elham Romal - 16 september 2014 12:33

Ett mycket enkelt och effektiv sätt att marknadsföra sig på är genom de populära sociala medierna    Facebook Instagram Twitter jag rekommenderar varmt alla mäklare att använda sig av Facebook för sin marknadsföring.    Här er ett e...

Av Elham Romal - 16 september 2014 10:57

Ett av de bästa sätten att marknadsföra sig på internet för mäklare är genom hemsidan http://www.reco.se/ Även advokater, jurister, privatläkare, privattandläkare, entreprenadföretag och många fler har nytta av denna unika och fantastiska marknadsf...

Av Elham Romal - 16 september 2014 10:09

Hur skall en mäklare marknadsföra sig i blogg för att få fler kunder?   Blogg är enligt mig och min kära lärare Davoud ett mycket bra sätt att nå ut till fler kunder och utvecklas. Här kan jag tillägga att det inte bara mäklare som får ut fant...

Av Elham Romal - 16 september 2014 09:20

Hur ser mäklarsidorna ut? Hur ska de se ut på bästa sätt för att nå ut till kunderna? Hur ska webbsidorna utvecklas ännu bättre för att få fler kunder? När man är är inne på ett mäklarföretags hemsida så kommer dent fram en ruta om värdering. Ma...

Av Elham Romal - 15 september 2014 16:37

Jag vill ägna ett stort tack till min lärare och universitets lektorn Davoud Masoumi för idén om att blogga om hur bloggen kan hälpa till med marknadsföringen för en mäklare.    Mina förhoppningar är att bidra med resultat som visar bloggen kan h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards